16.9 C
New York kenti
17 Mayıs 2024
Haberler

Mersin Büyükşehir Belediyesi, atıl durumdaki otobüsleri yeniden dizayn ederek ‘Mobil Yaşam Otobüsleri’ oluşturdu

Mersin Büyükşehir Belediyesinin atıl durumdaki otobüsleri yine dizayn ederek oluşturduğu ‘Mobil Ömür Otobüsleri’, bilhassa uzak bölgelere giden ve çalışmaları günlerce süren çalışanın rahat ve hijyenik bir halde konaklamasına imkan sunuyor.

Buzdolabı, televizyon, ısıtma soğutma sistemleri için gerekli olan elektrik gücünü üstünde yer alan güneş panellerinden alan, yenilikçi dizaynlara sahip ‘Mobil Ömür Otobüsü’, Makine İkmal Dairesi Başkanlığı atölyelerinde kullanımdan çıkarılan ve atıl vaziyette bulunan eski otobüslerden yapılıyor.

“Mobil Hayat Otobüsünde ne ararsanız var. 5 yıldızlı otelden farkımız yok”

Mobil Hayat Otobüsünün içerisinde yatak, televizyon, banyo, lavabo üzere her ögenin yer aldığını belirten Yol ve Asfalt Şube Müdürlüğünde yol asfalt formeni olarak misyon yapan Burhan Erol, “Otobüste hülasa ne ararsanız var. 5 yıldızlı otelden hiçbir farkımız yok. Rahatız, sabah dinç kalkıyoruz. İşimizin aksamaması için genelde bu tıp işlerde burada kalıyoruz” dedi.

“Mobil Hayat Otobüsümüz hem ekonomik hem de rahatlık açısından çok güzel”

Büyükşehir Yol Üretim Bakım ve Tamir Dairesi Başkanlığında vazife yapan takım çavuşu Aydın Güngör de “Şu anda Gülnar’da hizmet yapıyoruz. Taşınabilir Hayat Otobüsümüz çok hoş. Hem ekonomik hem de rahatlık açısından çok hoş. Duşu, lavabosu var. Rahatlık ve konfor konusunda da hoş. Liderimizden Allah razı olsun. Bize hoş bir hizmet örneği verdi” tabirlerini kullandı.

Önceden ilçeden meskenlere geri dönüp tekrar gelmenin güç olduğunu söyleyen Güngör, “Çalışma sisteminin içerisinde zati yoruluyoruz. Bir de bunun üzerine seyahat yaptığın vakit yorgunluk biraz daha artıyor. Bu hizmetin gelmesiyle birlikte bu yorgunluk daha az bir düzeye düştü. Hoş bir hizmet. Bu hizmetten faydalanmak da bizim için çok güzel” diye konuştu. Otobüste rahat, konforlu ve huzurlu bir biçimde kaldıklarını söyleyen Güngör, “Dün geceden itibaren burada kaldık. Sabah mesai saatlerinden evvel takımla birlikte kahvaltımızı yaptık. Daha sonra da yol güvenliğimizi sağlayarak, günlük çalışma sistemimize başladık” halinde konuştu.

“Burası bir meskeni aratmıyor”

Yol Üretim Bakım ve Tamir Dairesi Başkanlığında çalışan işçi Ahmet Kadir Çalık, “Bugün programımızda Gülnar’ın Büyükeceli yolunda asfalt çalışmaları vardı. Merkezde olduğumuz için uzaklık olarak bayağı bir uzağız. Bir günde tekrar gidiş-dönüş yapamıyoruz. Sağ olsun Büyükşehir Belediyemiz bize nazaran bir karavan ve otobüs üslubunda bir araç tahsis etti. İçerisinde yatağımız, banyomuz, lavabomuz, koltuklarımız var. Buzdolabından tutun da ısıtma sistemine, televizyonumuza kadar her şeyi temin etmişler. Burası bir konutu aratmıyor. İşimiz bittiği vakit burada istirahatimizi yapıyoruz. Yemeğimizi burada yapıyoruz. Gereksinimlerimizi burada gideriyoruz. Hoş yani. Bütün işimizi görebiliyoruz. Mesken üzere diyebilirim. Liderimiz Vahap Seçer’e çok teşekkür ederiz” diye konuştu.

Mobil Hayat Otobüsü olmadan evvelki süreçten de kelam eden Çalık, “Önceden bu araç olmadığı vakit uzun yerlere gün içinde gelip kısa aralı işler yapıyorduk. Şu an bu otobüsle bir arada hem burada planımızı evvelce yapabiliyoruz. Asfaltımızı daha evvelce serebiliyoruz, yetişebiliyoruz. Çok mutluyuz, her şeyi düşünmüşler. Yatağımızdan tutun, dolabımıza, televizyonumuza, buzdolabımıza kadar her şeyimiz var” dedi, – MERSİN