19.6 C
20 Mayıs 2024
Haberler

Uludağ Ekonomi Zirvesi’nin ilk gün oturumları tamamlandı

Sakarya’nın Sapanca ilçesinde düzenlenen Uludağ Ekonomi Tepesi’nin (UEZ) birinci günü sona erdi.

P&G’nin ana sponsorluğunda Capital, Ekonomist ve StartUp mecmuaları tarafından ilçedeki otelde düzenlenen aktifliğin birinci günkü son etkinliğinde, Doğan Dış Ticaret Genel Müdürü ve İdare Heyeti Üyesi Haşim Işık moderatörlüğünde “Mobilitenin Yarını” konuşuldu.

Fark Holding İdare Heyeti Lideri Ahu Serter, gelecek 10 senede dünyada 25 araba üreticisinin yarıya düşmesinin beklendiğini söyledi.

“Müşterilerimiz azalıyor, yeni müşterilerimiz kim olacak?” diye düşünmeye başladıklarını aktaran Serter, “Her şey gerçek soru sormakla başlıyor. Biraz yatırım yapalım ve biraz da dünya ne yapıyor görelim diyoruz. Geleceği aramayı rahat bıraktık ve farklı farklı şeyler denedik. Hepimiz tıpkı şeyleri, yani yatırımları konuşuyoruz aslında lakin birtakım şeyleri birlikte yapmak, bizi güzelleştirecek bir faktör. Herkesi kapsamak, birlikte güzelleşmenin kıymetli bir adımı.” dedi.

” İspark’ı dijitalleştirmemiz ve otomasyona geçmemiz gerekiyor”

Renault Küme Türkiye CEO’su ve Oyak Renault İdare Heyeti Lideri Hakan Doğu, yeni mobilite araçlarının artık 4 tekerlek takılmış cep telefonu olduğunu lisana getirdi.

Otomotiv kesiminde son yıllarda birçok değişim yaşandığını anlatan Doğu, “İçten yanmalı hibrit motorlar ve elektrikli araçlar olarak dönüşüm kelam konusu. Bunun daha ilerisinde hidrojen yakıtlı araçlara geçeceğiz. Bunda emel, karbon salınımını azaltmak. Karbon salımını düşürmezsek, dünyanın başına gelecek felaketler malum. Sonuçta elektrikten dönüş yok üzere gözüküyor. Bu teknoloji ile maddi hasarlı ve ölümlü kazalarda azalma olacak. Yazılım olmasaydı biz bunu yapamazdık. Otonom araçlar artık bir hayal değil gerçek. Önümüzdeki yıllarda klasik teknolojiler kalırken yepisyeni teknolojilerin çok fazla ayrıştığını göreceğiz.” değerlendirmesinde bulundu.

İspark Genel Müdürü Hakan Orhun da İstanbul için çözülmesi gereken en kıymetli sorunun trafik olduğunu vurguladı.

Bu süreci planlamanın değerine işaret eden Orhun, “Bizde bütün veriler var. Bu mobilite verisinden yola çıkarak biz İstanbul’u gritlere ayırarak ne durumda olduğumuzu planladık. Artık İstanbul’un en azından bilimsel gereksinimi net olarak tanımlandı. O yüzden oradaki planlamayı da bilimsel olarak götürüyoruz. İşletme tarafından bakıldığında artık İspark’ı dijitalleştirmemiz ve otomasyonla yönetmeye geçmemiz gerekiyor.” diye konuştu.

“Elektrikli ve hibrit araçlarda iş potansiyeli fazla”

Doğan Holding Otomotiv Kümesi Genel Müdürü ve İdare Konseyi Üyesi Kağan Dağtekin, Türkiye ve dünyada rekabetin epeyce sınır safhada olduğunu anımsattı.

Şu anda çok daha süratli ve değiştirici dönüşümü teknoloji sayesinde yaşadığımızı lisana getiren Dağtekin, “Mobilite dediğimizde bugün kıtalararası seyahat yapan gemilerden, uçaklardan, kentlerde kullandığımız arabalara ve scooterlara kadar çok geniş bir alandan bahsediyoruz ve yaşadıkça sözler kendi manasını buluyor. Bugün mobilite dendiğinde kent içindeki hayatımızı etkileyen yeni ulaşım çeşitliliğinden bahsediyoruz.” tabirini kullandı.

Wallbox Satıştan Sorumlu Lider Moises Barea, Türkiye pazarında son altı aydır satışların yüzde 1’ini elektrikli yahut hibrit araçların oluşturduğunu kaydetti.

Türkiye’de bu alanda çok fazla iş potansiyelinin bulunduğunu aktaran Barea, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“Her pazarın değişik suratı var ve bu sürat da 3 ana mevzuya dayanıyor. Otomotiv sanayisi, altyapı ve hükümetler. Araba üreticilerine bakarsak geçmişte olanla bugün ortasındaki fark, kilometre araları kısaydı ve standart yoktu. Bugünlerde her bir araba üreticisinin planı var. Birçok elektrikli araç modelleri üretmeyi planlıyorlar. Bunu yapmak istediklerinden değil, hükümetlerin yönetmelikler çıkarması ve birtakım cezalar getirmesi nedeniyle.”

Zirve yarın düzenlenecek oturumların akabinde sona erecek.